maandag 16 januari 2012

Lionel Richie, maar dan anders



Prachtig filmpje, gemaakt door Matthijs Vlot, een geniale filmverknipper.

Niet alleen dat, het is ook een soort filmkwis, die begint met 'ET' en eindigt met 'Total Recall'. Ik kan het verder raden niet laten en schat ze in volgorde op:

'ET'
'Young Frankenstein' en anders 'Bride of Frankenstein';
'Braveheart' (dank aan Ellen Roep);
'Being John Malkovich';
'Back to the future'- maar dat is een gokje. De acteur is in elk geval Crispin Glover;
and weet ik niet;
'Toy Story 3' (dank aan Friso Douwstra);
'Schindler's List';
'Jailhouse Rock';
'Annie Hall' - of een andere wat oudere Woody Allen met Diane Keaton;
'Marnie' en anders 'The birds';
'Avatar';
pass daar breek ik me echt de kop over;
'Enter the dragon';
'The Big Lebowski' (thank you Rutger van der Meij, ik dacht dat ik die film goed kende...);
'Airplane' (dank aan Rutger van der Meij)/ 'Naked Gun' (gokje)/ 'Goldfinger'/ 'LA Confidential'/ 'Borat'/ 'Yellow Submarine';
'From dusk till dawn';
you're looking for - iets met Eddie Murphy;
'The matrix';
'Naked Gun' of een van de vervolgen;
Een van de vervolgen op de (oude) 'Planet of the apes';
'Goodfellas';
'Back to the future' (deze keer zeker weten);
'The ten commandments';
'Lethal weapon 2' (met dank aan Alie Veenhuizen)
arms ziet er David Lean-achtig uit;
'Easy rider';
open wide is dat John Turturro?;
'Inception' (gokje);
just what schiet mij maar lek;
'Gandhi';
'Rambo: First Blood' (met dank aan Igor van den Ouden);
just what zie boven;
'A few good men';
'Glengarry Glen Ross' (ik gokte op 'American beauty' maar Arjen Sierksma verbeterde dat);
'Taxi driver'
'Total recall'.


Dit soort dingen is bij mij snel een obsessie. Helaas weet ik ze niet allemaal, dus ik hoop op aanvullingen. Ik heb de maker een mailtje gestuurd om te horen of ik goed zit, maar die denkt: laat ze maar lekker puzzelen.