maandag 2 december 2013

Herken ze allemaal



Fascinerende foto vandaag in de Leeuwarder Courant, van de vijftig Friezen die door commissaris John Jorritsma zijn meegevraagd naar het 'koninkrijksconcert' in het Circustheater, zaterdagavond.

,,Deze keer heb ik onder andere gekozen voor mensen van Kulturele Haadsted en waarnemend burgemeesters", legt Jorritsma in de krant uit. Op de foto die erbij staat, van Ilse van den Berg en Arij IJdo, kun je ze net wel/net niet herkennen.

Hoe dat bij u is weet ik niet, maar ik ben altijd nieuwsgierig wie dat dan allemaal zijn en of er bekenden bij staan. Zo op het eerste gezicht herkende ik er acht.

Om het beter te kunnen zien heb ik de foto gedownload en in stukjes geknipt. Voor dit soort zaken zijn de sociale media uitgevonden, volgens mij, met een beetje inspanning weten we ze straks alle vijftig. Ik zet ze ook even op facebook. Kijken of zoiets lukt.