zondag 6 november 2011

Goed voorbeeld doet goed volgen



Iris demonstreerde een Demon Cam-app op haar iPhone, zojuist, door mij ermee te filmen. Het is een app van Andrew Kramer, die speciale computereffecten maakt voor het programma After Effects en zijn kennis deelt met iedereen.

Ik was bij Rik en Iris omdat Rik 25 is geworden. Zijn ouders - mijn huisarts Anne dus ook - kwamen even later binnen, want die waren eerst uit eten geweest.

,,Eet jij chips?'', zei Anne bestraffend. Want dat deed ik juist toen hij binnenkwam.

,,Ja'', zei ik.

,,Dat is slecht voor je bloeddruk'', zei Anne. Die van mij is te hoog, hij schrijft me pillen voor om de zaak weer in het gareel te krijgen. Hij heeft trouwens zelf ook te hoge bloeddruk.

Maar als arts heeft hij gelijk, chips zijn natuurlijk slecht, veel te vet en te zout. Toch, als ze er eenmaal staan kan ik er moeilijk afblijven, want het eet wel lekker weg. Dat zei ik tegen hem, en voegde toe dat ik erop hoopte dat als het mis gaat, hij pillen heeft om me beter te maken.

,,Och ja, een keertje, dat moet kunnen'', zei Anne en stak wat chips in zijn mond.