zaterdag 10 april 2010

Beroemde zelfmoorden



Bij het opruimen kom ik ook boeken tegen die wel weg kunnen omdat ik ze niet zal lezen. Zoals dit.

Ik had het getwitterd met bovenstaande foto, je weet maar nooit of je er niet iemand een plezier mee doet. Ja hoor, dadelijk meldde zich een man die het boek wel wil hebben. Hij kwam het alleen vervolgens maar niet ophalen, wegens drukte.

Gisteren zag ik dat hij online was, dus ik twitterde: ,,Er ligt nog een boek op je te wachten''.

Om kwart over tien ging de deurbel. Er stond een politiebusje voor en een agent, in uniform, had aan de bel getrokken. Mijn net langslopende buurman keek of hij zoiets altijd al verwacht had.

Deze politieman bleek de lezer te zijn.

,,Ik moet meteen weer weg'', zei hij, ,,want op de Nieuwestad dreigt iemand in de gracht te springen, met GHB op.''

En kijk.

Mooi hoor, twitter.