dinsdag 16 maart 2010

'Het is een online kladblok'





Vandaag is het een feestdag, want precies tien jaar geleden, op 16 maart 2000, begon collega Linda Zeggelaar met haar weblog. En dat is er dus nog steeds.

Exclusief voor mijn veel jongere weblog (binnenkort zeven jaar) stond ze een interview toe. Hier komt het.

Waarom begon u met uw weblog?

,,Ik was benieuwd wat het zou zijn. Mijn eerste post was zoiets als 'Ik ga nu een weblog bijhouden met bloggen, kijken hoe het werkt.' Wat nu iedereen weer schrijft als ze beginnen met twitteren.''

U bent er wel eens een tijdje mee gestopt. Waarom was dat?

,,U hebt uw huiswerk goed gedaan! Ik had er een beetje genoeg van, je zit er elke dag aan vast en iedereen had in die tijd een weblog. Maar na een tijd ben ik toch weer begonnen. Het is eigenlijk mijn online kladblok.''

Je hoort wel eens dat weblogs uit zijn.

,,Het is wel een beetje een oudemensending ja, totaal niet hip. Niemand begint nu nog meer een weblog, zo'n hele pagina opzetten... Met statusupdates op je profielen ben je er ook.''

Dank u voor dit interview.

,,Geen dank ik heb geloof ik nog nooit zo'n leuk interview gehad.''