zondag 16 januari 2011

Het briefje in de auto






Alle zijruiten van mijn auto waren vandaag twee jaar geleden ingeslagen. Overal lagen scherfdiamantjes. Toen ik in alle vroegte poolshoogte nam, vond ik een met plakband geplastificeerd briefje op de scherven, met een boterhamzakje er strak omheen.

Iemand had de kop van een recensie van collega Adwin uitgeknipt, 'Complotje hier, complotje daar'. Zijn recensie ging over de film 'National Treasure'.




Van de achterkant had hij of zij nog meer werk gemaakt, door letters en lettergrepen uit te knippen en tot een waarschuwende tekst samen te voegen.

Misschien had het met Johannes Heesters te maken (dat was destijds een theorie), misschien vond iemand dit weblog niet leuk, misschien had iemand iets tegen de krant, misschien was het een intense schreeuw om liefde. Ik kwam er niet achter en de politie evenmin, zodat die het onderzoek na een paar weken staakte. Het briefje ligt nog op het bureau, tenzij het is weggegooid.

Ik had een paar mensen beloofd de foto's eens op dit weblog te zetten. Hierbij dus; wie het alsnog snapt, stuurt maar een mailtje.