zaterdag 5 december 2009

Geen Afghanistan






Het beste verhaal tot nu toe is dat er journalisten op het eiland waren, die sunneklaasfoto's in alle vier dorpen zouden hebben gemaakt en die gisteren in Hotel de Klok betrapt werden. Een van hen had een microfoontje in zijn kraag en ze hadden ook een camera bij zich.

Toen dat gezien werd - zo hoorde ik zojuist - werd door een van de Sunneklazen het microfoontje uit de kraag getrokken. De camera werd afgepakt, het kaartje eruit gehaald, zes keer doormidden gebroken en weggegooid.

De bandopnamen (,,ze hadden ook al mensen geinterviewd'', vertelde iemand die ook in De Klok was) werden onder een stevige schoen verpletterd en de journalisten hardhandig richting Kooiweg gejaagd. Ze waren van Radio 3, of Nederland 3, of zoiets.

Peter, die erbij was toen dit verhaal zojuist verteld werd, zei dat hij een tijdje terug ook mail gehad van journalisten, die bij hem wilden logeren om op Ameland een reportage te maken van Sunneklaas.

Daar zit niemand op te wachten, dus hij had geantwoord dat het niet kon en ze sowieso beter niet konden komen.

,,Het is daar toch geen Afghanistan?'', reageerden de journalisten, die op meer medewerking hadden gerekend.

,,Het is veel erger'', had Peter geantwoord.


(De foto hierbij vond ik op internet, geen idee wie hem gemaakt heeft, maar het is in Hollum en het was een van mijn intensere momenten van gisteren, waar ik nog steeds een dikke hand van heb... Ik ben die met die witte schoenen. Ik ben blij dat er geen journalisten bij waren. Meer foto's van dezelfde maker stonden dit weekeind online, maar ze zijn alweer weg.