maandag 3 oktober 2005

A-seksueel




Muziekcafe de Gloppe was zaterdagavond propvol en warm, maar gezellig was het wel. Het was onduidelijk waar de dansvloer begon en het bargedeelte eindigt, en ergens in het overgangsgebied trof ik D., die er met een vriendin was.

Ze keek naar Marco met wie ik er binnen was gekomen. Hij stond aan de bar intens met een meisje te praten.

Of ik nooit op zoek was, wilde D. weten, en naar wie dan. En zonder het antwoord echt af te wachten, veronderstelde ze door dat ik natuurlijk ,,a-seksueel'' ben.

,,Nou dat is helemaal niet raar hoor.'', riep ze in mijn oor. ,,Dat komt heel veel voor. In het begin als je net wat met iemand hebt is het allemaal leuk en altijd vrijen, maar na een paar jaar is iedereen a-seksueel.''

(De foto is niet in De Gloppe, maar van langer geleden, met Eva en Jantien in Zalen Schaaf)