woensdag 12 december 2007

Let it snow! Let it snow! Let it snow!



Zangeres Jopie Vogelvang kende ik alleen van de 'Hemelbed-polka', waarin ze zingt en jodelt. Volgens haar man, met wie ze gisteren in Leeuwarden was, jodelt ze thuis ook vaak en doet de hond soms mee.

Gisteren mocht ik haar onder de namaaksneeuw spuiten, buiten bij het Oranje Bierhuis in Leeuwarden, voor een opname van 'Lekker ite by Reitse'.

Dat spuiten is leuk om te doen, hoewel ik bij een sneeuwkanon iets groters had verwacht dan een klein tankje met een textieltuit aan de voorkant, een aan-uit knop achter en een tankdop bovenin. Daarin giet je een vloeistof, die chemisch ruikt. Er flubbert dan een straal witte schuimvlokken uit de tuit, het stelt best wat voor maar als ik het hele Hofplein onder had willen laten sneeuwen, was ik een flinke tijd bezig geweest.



Jopie Vogelvang moest 'Kufstein' zingen, of liever playbacken, terwijl achter haar twee bunnies (meiden met konijnenoortjes), Reitse Spanninga, Joop Braakhekke en Jan van het Oranje Bierhuis stonden te doen of ze helemaal uit hun dak gingen. Ik richtte de straal er goed op, zodat ze er behoorlijk onder zaten. En het moest gelukkig ook nog een keer over.

(De eerste foto is van Wietze Landman, op de achtergrond staat Jacco te zwaaien, die opnameleider was en me 's morgens had gebeld met de vraag of ik het sneeuwkanon wilde bedienen. De tweede maakte iemand van moomba media).

Nagekomen reactie: Concentratie

TV-kok Reitse stuurde het volgende:

Vandaag bracht ik bij Gert, mijn leverancier voor alle technische spullen, de vloeibare "sneeuwzeep" terug.
Hij vroeg hoe het ging... perfect zei ik...
Heb je de LC gelezen vroeg ik? Tjonge jonge wat een sneeuw... Ja inderdaad... De laatste keer toe we dit apparaat gebruikten, bij de Kerst promo van de Omrop, waren de sneeuwvlokken kleiner zei ik...
Ik keek nog een keer naar de jerrycan... Links bovenin stond met grote letters Geconcentreerd! Verdunnen 1:5 delen water.
Vandaar de schuim party...