woensdag 27 september 2006


Death Race 2000

In de film 'Death Race 2000' rijden coureurs dwars door Amerika en krijgen ze extra punten als ze oude vrouwtjes of gevulde kinderwagens ondersteboven rijden.

Daar moest ik aan denken toen ik deze auto in de Grote Hoogstraat zag staan, met lollige stickers bij het portier die suggereren dat er al heel wat slachtoffers gemaakt zijn.

Terwijl ik een foto wilde maken, kwam de eigenaar ervan uit cafe Crazy Hair.

,,Je moet ook op de achterkant kijken'', zei hij.

Daar gaven soortgelijke stickers aan: aanhoudingen 11, bekeuringen 2. ,,Die zijn echt gebeurd'', zei de eigenaar erbij.

,,Ben je negen keer voor niks aangehouden?'', vroeg ik.

,,Nee tien keer'', zei hij. ,,Die ene keer kreeg ik twee bekeuringen.''

Ik vond de zijkant mooier en fotografeerde die. ,,Daar heeft de halve stad al een foto van gemaakt'', zei de eigenaar. ,,Het gaat echt de hele dag door.''