dinsdag 1 augustus 2006






De Tijnje








Dit zijn de katten van Sicko en Anja. Ik pas een tijdje op hun huis in De Tijnje en voer ze elke ochtend en elke avond. Hun namen weet ik niet meer (een heet Rixt) maar ze luisteren toch niet. De grijze is aanhalig, de gevlekte nogal schichtig. Heel Tijnje is hun kattenbak.




Ze krijgen brokjes, de aanhalige kotste die de eerste dag dat ik er was meteen weer uit op het laminaatparket, zo snel vrat hij. Op zich krijgen ze er maar weinig. Maar volgens mij vreten ze genoeg, want ik kwam er na een dag achter dat overbuurman Jan van de Weg, die ook een oogje in het zeil houdt, ze 's middags soms ook nog voert. Heel even dacht ik dat inbrekers er met de katteschaaltjes vandoor waren.

Ze zijn wat te vlug om goed op de foto te krijgen, maar Sicko en Anja hebben gelukkig ook een schilderijtje van de twee katten, dat trouwens steeds met een klap van de muur valt als je de tuindeur laat openstaan.