maandag 17 juli 2006


Dancing without the stars

,,Jij hebt toch heel lang dansles gehad?'', zei Olga. ,,Dan kun je me dat mooi leren, want ik moet dansen op de bruiloft van Gerben.'' Als getuige moet ze het bal min of meer openen, begreep ik. Toen ik vorige week bij haar at, begon ze spontaan al wat te dansen op een muziekje van Corrie en de Rekels of zo (daar is de foto gemaakt).

Ik durfde amper te vertellen dat ik geen danspas meer weet. Niet eens meer de quickstep, die ze op die bruiloft zal dansen. Dus ik ben gisteren eerst maar naar Grietje geweest, met wie ik destijds op dansles zat.

Grietje meende dat ze de quickstep nog wel wist, maar dat viel tegen. Ja, de basis. Maar die draaien? Gelukkig is er internet, met stapschema's waar we een heel eind mee kwamen.


Grietje bleek een plaat van Jantje Smit te hebben, die heel dansbaar is. Haar dochter Senna, die zelf stond te touwtjespringen in een opblaasbad, vond het een komisch gezicht. ,,Jullie zijn verliefd!'', riep ze uit. Ze ging zelf ook een potje meedansen met een vriendinnetje dat op bezoek was.