zaterdag 24 september 2011

Doe es normaal man



Dit is Pierre. Hij stond te bellen in de Grote Kerkstraat, in een T-shirt met een geruchtmakende uitspraak erop uit de algemene politieke beschouwingen van donderdag.

,,Dat daar nu al T-shirts van zijn'', zei ik tegen hem.

,,Ik heb het zelf laten maken'', vertelde Pierre.

,,Ik hoorde het donderdag en ik dacht: daar moet ik wat mee. Dus ik ging naar Timo, met die T-shirtzaak op de Nieuweburen, maar die was net dicht. Deze zijn nu gemaakt door Het Ateliertje, aan de Wortelhaven. Vandaag waren ze klaar. Een hele aardige vrouw is dat.''

Ontwerp je T-shirts voor je werk, wilde ik weten. Nee, dit was een aardigheidje. Vroeger was Pierre decorontwerper en betrokken bij grote feesten als Dance Valley.

,,Heb je er nog meer?'', vroeg ik.

Hij ritste zijn rugzak open en haalde er een zwarte en een groene uit.

,,De groene gaan hard'', had hij gemerkt. ,,In het winkeltje zijn alleen nog zwarte en blauwe. Zij is echt een aardige vrouw.''

De zwarte stond me niet aan, ik kocht de groene voor €15. Als je kunt bijdragen aan de verloedering van het politieke debat moet je dat niet laten. Tip: het winkeltje van de aardige vrouw heeft ze ook in kindermaten, voor de politici van de toekomst.

Naschrift: Pierre staat maandag 26 september ook voorop de Leeuwarder Courant. Dit blog had dus als het ware de primeur. Het shirt sloeg ook erg aan op Freeze.