dinsdag 23 juni 2009

Zolang de lepel in de brijpot staat





Zaterdag was de muur overgeschilderd, waar iemand tot drie keer toe 'There is no spoon...' op heeft gespoten. De muur zag er uit als een frisgewassen schoolbord in de vroege ochtend. Met mijn mobiel maakte ik er een fotootje van.



En kijk: de lepel die er niet is is er weer. Voor een beter zicht de foto even aanklikken, voor het gemak is de regel hieronder wat groter gezet. Strak gespoten deze keer, al is het bij de T van There even buiten het sjabloon gegaan.

Hij schijnt trouwens ook op de Drachtsterbrug te staan, maar daar fiets ik nooit langs.



De zin komt uit The Matrix uit 1999. Een film waar de Spoonschilder dol op is sinds hij hem op zijn twaalfde zag, laat hij weten.

,,There is no Spoon' heb ik de eerste keer gezet omdat ik het een mooi citaat vind, en het grotendeels de essentie is van in mijn ogen één van de beste films ooit gemaakt: The Matrix. Not Everything is what it Seems...'', mailt hij.