maandag 7 juni 2004

Partij Voor Het Noorden



Zaterdag stond er een plastic koe op de politieke markt op de Nieuwestad en Kerst Huisman stond er naast. Het was reclame voor de Partij Voor Het Noorden, die meedoet aan de Europese verkiezingen.

Voorman Teun Jan Zanen was er ook, die werd de hele tijd gefilmd door een cameraploeg. Toen de cameralui weg waren, pakte de partij de koe ook weer in. Dit in tegenstelling tot de SP, D66, PvdA en CDA, die de hele middag nog rozen, ballonnen en snoepjes bleven uitdelen.

Maar Kerst Huisman, oud-collega van de krant en altijd al erg voor het Noorden.

,,Ja, Asing jonge, ik stean ek op de list'', zei hij.

,,Wil jij dan in de politiek?'', vroeg ik. ,,Dat lijkt me niet goed voor je gezondheid.''

,,Nee juh, ik wol net yn de polityk'', zei Kerst. ,,Ik stean pas op noemer njoggen.'' Maar hij was een tijdje geleden wel in Brussel wezen kijken, en het parlementsgebouw, daar was hij diep van onder de indruk.

Zou het nu niet aardig zijn, beste lezers, als jullie donderdag allemaal op nummer negen van de Partij van het Noorden stemden? Ik heb het hele weekeinde al plezier bij de gedachte dat Kerst toch in Brussel zou belanden...