maandag 27 oktober 2003

Six Flags



We hadden vier vrijkaarten voor pretpark Six Flags, maar Jantien en ik konden niemand vinden om mee te gaan. Gisteren gingen we ernaar toe, de laatste dag van het seizoen.

,,Je moet ze daar gewoon verkopen'', ried Jeroen aan.

Dat had ook best gekund, want Six Flags is zwaar aan de prijs. Als volwassene betaal je 23 Euro om erin te komen, en 7 Euro om er te mogen parkeren (dat doen ze bij Disneyland niet eens) en als je er in het park een zakje patat koopt, ben je nog eens 2,10 Euro lichter.

Koop je een foto van jezelf in de achtbaan, dan is dat weer 8 Euro. Hoewel ik dat zelden doe, kocht ik em nu wel toen we uit Goliath kwamen. Dat is, las ik in de folder, ,,de snelste, hoogste, langste en steilste rollercoaster van de Benelux'', waar je van 46 meter hoog bijna recht naar omlaag lazert.

Zoals Duitse achtbaanliefhebbers schrijven: ,,eine exzellente Fahrt mit interessanten Airtimemomenten wie auch starken lateralen G-Kraeften''. Jantien, die toch ooit aan 'Wie is de Mol' heeft meegedaan en daarbij zelfs op een vliegtuigje stond, was het allemaal wat te veel. Ze hield haar ogen een tijdlang stijf dicht.

Kortom, met zijn tweeen ben je voor je het weet 60 Euro kwijt, wat in echt geld uitgedrukt toch bijna 150 gulden is! Niet misselijk voor een opgeblazen kermis.

,,Wilt U twee vrijkaartjes?'', vroeg ik aan een groepje achter ons.

,,We hebben er zelf al acht'', zei een man en toonde een volle enveloppe.

,,Wilt U misschien vrijkaartjes?'', vroeg ik aan het stel daar weer achter.

,,Wij hebben een abonnement'', zeiden ze.

Daar kwam een Turkse familie aan.

,,Wilt U misschien twee vrijkaartjes?'', vroeg ik. ,,We hebben ze over.''

,,Nou, dank u wel'', zei de moeder.

Even later, we waren de kassa al gepasseerd, werd ik aan mijn jas getrokken. Een tienjarig Turks jongetje, lekker mollig, en met een glunderend gezicht. Trots stak hij de net afgescheurde gratis kaart omhoog.

,,Dank u wel meneer'', zei hij nog eens. ,,En weet u, gisteren was het ook nog mijn verjaardag!''

Kijk - eigenlijk was dat stralende kereltje leuker dan de grootste achtbaan van de Benelux. Wat een plezier, en geheel kosteloos!