zaterdag 14 juni 2008

The flying man

De bus op Terschelling moest heel hard remmen, want voor ons stopte ineens een auto om linksaf te slaan. Twee kinderen begonnen van schrik te huilen en een oudere heer, die ergens achterin zat, gleed door het gangpad helemaal tot aan de chauffeuse aan toe. Hij kwam als een projectiel voorbij en schampte het been van een mevrouw, die daar later erg last van had.

,,The flying man!'', riepen zijn zoons, want we waren net een soort kermistent gepasseerd, een Oerolact vermoedelijk, waar die naam op stond. De man lachtte wat wrang.

Later in het hotel vertelde hij, dat hij er veel last van had. Hij was met een klap op zijn schouder terechtgekomen, en daar werd hij begin juli al aan geopereerd omdat er twee pezen gescheurd zijn.

Vanmorgen bij het ontbijt vertelde hij, dat het nog pijn deed en hij er slecht van had geslapen. Inmiddels had hij ook last van zijn 'goede' schouder.

,,Maar ik heb geloof ik niks gebroken'', zei hij fleurig. ,,Woensdag ging ik toch al naar de dokter, ik laat me er het weekeinde verder niet door bederven.''