maandag 15 oktober 2007

Glas



,,Jij hebt toch een rode Renault op de parkeerplaats staan'', vroeg collega Hylkje me vanmorgen.

,,Peugeot'', verbeter ik.

,,Daar is het ruit van ingeslagen, er ligt allemaal glas'', zei ze.

Zulke dingen hoor je altijd als het slecht uitkomt: vandaag zal ik pa naar Ameland brengen, waar hij op proef vier dagen heengaat. Uit mijn auto valt niets te stelen, de stokoude radio zit er dan ook nog steeds in zag ik, maar de provinciale atlas van Friesland op de achterbank (ik heb er nog steeds moeite mee om alle dorpen te kunnen vinden) is weg. Dus de dader heeft geen tom-tom.



Gelukkig bestaat er Carglass, een bedrijf waar ze er in een handomdraai een tijdelijke plastic plaat in plakken, met kleverig spul dat op veterdrop lijkt. ,,Geen ramen opendraaien als het rijdt'', zei meneer Carglass. ,,Dan vliegt het er door de druk zo weer uit.''