donderdag 7 juli 2005

Door de brievenbus



Niet alleen internet, ook een brievenbus is een venster op de wereld. Sinds een tijdje rolt de wereld daar op intrigerende wijze door naar binnen.

Zo kreeg ik een paar weken geleden een hebreeuws luciferdoosje met een kiezelsteentje erin. Hmmm.

Later kwam er een kaartje van iemand die me in factor Freed had gezien en in 'Audysje D&d' en wel eens een borrel met me wil drinken. Want vooral in die laatste aflevering van 'Audysje' had ik er fantastisch uitgezien, vond ze.

Nou, dat is wel vleiend.

Toen kwam er een ansichtkaart, een heel ouderwetse, van hotel De Walvisvaarder in Lies op Terschelling. De afzender had zijn of haar naam niet vermeld, maar wel de opmerking: Er is maar een plek waar we de boel uit kunnen vechten.

Is dat al mysterieus, het geheimzinnigst was afgelopen dinsdag. Toen ik 's avonds laat thuiskwam lag er een rood hartje op de mat, van doorzichtig plastic. Het is een sleutelhanger. Er zat verder niets bij. Zou het vleiend bedoeld zijn, of moet ik me zorgen gaan maken?