woensdag 3 september 2008

Post van een ander eiland



Als een late verjaardagsgroet kreeg ik van Terschellinger fotografenpaar Marleen Swart en Anne Zorgdrager de voorpagina opgestuurd van de laatste Oerolkrant van dit jaar.

Daar sta ik zelf voorop, in het midden, met mijn rug naar Anne toe. ,,Zo vaak sta je vast niet (van achteren) voorop de krant'', schrijven ze.

Dit is in de toegangsruimte van 'Walking', bedacht door de Amerikaan Robert Wilson en twee Nederlandse theatermakers, Theun Mosk en Boukje Schweigmann. In het midden zat een zwart, kegelvormig gat waar een zwaar gebulder uit klonk. Van daaruit maakte je een wandeling langs de bosplaat van het Wad naar de Noordzee, maar dan met een stap per seconde.




Stiekem maakte ik met mijn mobieltje een paar foto's van Anne, die op de smalle richel van de omheining liep. Zo vaak staat hij vast niet op een weblog.