dinsdag 2 september 2008

Het haar van Elvis



Links staat Elvis Presley, rechts, met al dat borsthaar, is Larry Geller, zijn kapper. Meer dan een kapper, want Larry Geller heeft inmiddels al vier boeken geschreven over zijn band met Elvis.

Hij reist er de hele wereld voor over. Vorig jaar was hij al eens in Nederland, dit jaar komt hij weer.



Dit is Niels Westra, onze fotograaf, alweer een paar jaar geleden. Hij heeft iets met Elvis en vindt geloof ik ook dat hij wel wat op the king lijkt. Dat leek me nu aardig, om Niels een keer door die Elviskapper te laten knippen en daar een verhaaltje over te maken.

,,Dat wil ik best'', zei Niels.

Ik stuurde Larry Geller een mailtje met dat verzoek.

Vandaag kreeg ik er eentje terug.


Hi Asing ~

Thanks for getting in touch, and for your invitation for me to style someone's hair. At Elvis' funeral, when I did his hair for the very last time I made a pledge to myself never to do anyone's hair again. So, I'm sorry but I have to refuse. I would be available for pictures or interviews. Holding a brush, and placing it on someone's head of hair is something I would agree to do for a picture.

Be well,

Larry Geller


Hij heeft dus bij Elvis begrafenis gezworen nooit meer te knippen, maar voor de foto wil hij wel een borstel op Niels' hoofd leggen. Dat gaat dus niet door.