vrijdag 9 mei 2003

Meimaand Masturbatiemaand

Ik heb nog geregeld bloedneuzen, vanmiddag nog hier in Ottawa op straat, waar ik bij een Libanees restaurant snel wat servetjes heb gebietst bij een man die me liever zag gaan dan komen volgens mij. Ik ben vandaag met de bus naar Ottawa gegaan, en logeer hier in een heel typisch ding, eigenlijk een woonhuis van iemand die ik Marianne moet noemen, en die hier de hele dag door het huis scharrelt, waar ze verder allemaal van die backpackers in heeft ondergebracht. Ik slaap in kamer 'Azie', want ze pakt het thematisch aan allemaal, en omdat ik een bovenbed heb van een stapelbed heet dat naar Mount Everest. Dat jeugdherbergengedoe ken ik eigenlijk helemaal niet zo goed, want ik ging altijd met wat duurdere mensen op vakantie naar Amerika, die het breed hebben en dito laten hangen, maar het is wel lollig. Allemaal moeizaam Engels sprekende Japanse meisjes, of groepen Duitse jongens die meteen lawaai beginnen te maken en vragen waar hier de leuke discos zijn.

Overigens is mei in Canada - in Toronto althans - Masturbatie Maand. Dat las ik in een van de gratis uitkrantjes die hier overal liggen. Er is ook een soort masturbatie marathon, begreep ik daaruit, die wat vaag werd omschreven. Ik begreep dat er gemasturbeerd wordt voor een of ander goed doel, een vrouwenhuis of zo, maar het was niet goed op te maken waar en wanneer dat precies plaatsvindt. Want het wekt natuurlijk de nieuwsgierigheid, en wie weet, kan ik het mijne bijdragen.