zondag 29 juli 2007

Super 8





Een paar foto's van de film/dia-avond in Vera in Groningen, gisteravond, waar de Stichting Hobbyrock drie super-8 filmpjes liet zien en twee diaseries naar oorlogsstrips. Ik ging er met Jaap en Hester heen, die ik trof in een restaurant in het Noorderplantsoen. Alle foto's zijn van Jaap, die er aardigheid in heeft om mensen van onderop te kieken en knalhard te flitsen.



De boel werd aan elkaar gepraat door Kees, vooral de dia-series. In de hoek zie je nog net een stukje Jaap.







Ik had Johannes uitgenodigd, want ik was diens verjaardag onlangs vergeten en dan komt hij er ook eens uit.

Het was goed aan hem besteed, want hij herkende de eerste film ('Insubordinatie') feilloos als een variant op 'Deliverance' en viste ook nog wat bloopers uit een dia-serie over Marinier Johnny: ,,In de Tweede Wereldoorlog had je echt nog geen thermostaten'', doceerde Johannes. ,,Maar er zijn hier vast jongeren die nu denken van wel.''






Na de films was er een dj, daar bleven we allemaal bij dansen, tot Vera om vier uur dicht ging. Dat was lang geleden. Toen ik met Johannes achterop naar diens huis fietste floten de merels al.