maandag 26 juli 2010

Lepel op reis



Op de bedrijvencontactdagen, alweer een paar maand geleden, kwam ik een dame tegen, die vertelde dat ik haar zoon wel kende. Die schrijft wel eens, zei ze samenzweerderig, ,,teksten waar niet iedereen het mee eens is'' en die ,,wel eens worden weggehaald''.

Pas na veel verduidelijking begreep ik met de moeder van 'Spoon' van doen te hebben. Dat is de knaap die nu en dan 'There is no spoon' schildert op een muur aan de Oostergoweg.

Zijn vaste muur is al een hele tijd maagdelijk wit, of eigenlijk zachtgeel, en hij mailde me een keer dat hij een schrijversblok heeft. Ik vroeg het zijn moeder, maar die leek daar niet zo mee op de hoogte.

Spoon beseft nu blijkbaar, dat het beste middel tegen zo'n schrijversblok is om erop uit te gaan. Met zijn spuitbus is hij noordwaarts vertrokken, tot aan het fietsbruggetje onder de Dammelaan toe, waar hij meteen geinspireerd is geraakt.

(Ik had dat zelf niet gezien, maar Arjen, zelf ook een bedreven schilder, stuurde deze foto)

(Nagekomen lepel 1)



Overigens was de spreuk ook al op de geluidswanden van de Drachtsterbrug in Leeuwarden gezien. Deze foto nam Christiaan Triebert op 25 maart.


(Nagekomen lepel 2)




Collega Pier Abe had in een flits vanuit de trein gezien dat de spreuk op of bij het station van Hurdegaryp staat. Reden om erheen te reizen, ik moest toch een verhaaltje over liften door de provincie maken en dan is Quatrebras een mooie startplaats.