maandag 26 april 2010

Spoons schrijversblok



Uit betrouwbare bron weet ik dat de man die elke keer 'There is no spoon' op een gele muur aan de Oostergoweg spuit, kampt met een schrijversblok. Ook in de wereld van de graffiti komt dat dus voor.

Voor het gemak noemen we hem Spoon, dat doet hij zelf ook.

Elke keer als ik zijn tekst zie staan, zet ik die op mijn weblog. Spoon heeft zich daarom in het hoofd gehaald dat het daarvoor ook wat moet voorstellen en dat belemmert hem.



Iemand anders heeft er slim op ingespeeld door een variatie op de uitspraak op de muur te spuiten. De tekst is een stuk kleiner, heeft een ander lettertje en sommige letters zijn een beetje uitgelopen.

Eerst nam ik aan dat hij van Spoon zelf was, maar die heeft me uit de droom geholpen: ,,Ik zit helaas nog steeds in m'n schrijversblok; deze spoon is niet van mij, al kan ik de hierdoor ontstane interactie wel waarderen...''

Hier staan de zes afleveringen die wel van hem zijn. Verwacht binnenkort een zevende, die al het andere doet vergeten.