maandag 30 maart 2009

Dr Zhivago op Ameland





Omar Sharif leek op mijn vader, op de hoes van de soundtrack van 'Dr Zhivago' althans. De hoes zag er ongeveer uit als het plaatje hierbij, maar net even anders. Het was in elk geval niet de hoes die je meestal ziet, met de afbeelding van de filmposter.

Daarom kochten we die plaat een keer voor zijn verjaardag, zodat nu en dan in De Zwaan 'Lara's theme' klonk. Maar voor een cafe was het niet echt geschikte muziek. Dat thema van Lara ging wel, het is ook een hitje geweest, maar de revolutiemuziek was voor de kroeg te onrustig.

Die muziek was van Maurice Jarre, die gisteren is overleden. Hij componeerde ook voor 'Die Blechtrommel', 'Witness', 'Les yeux sans visage' en een heleboel andere films.

Maar vooral ook voor 'Lawrence of Arabia'. Dat thema zit me dankzij Rob die er net over begon nu in het hoofd. Dus die film ga ik vanavond kijken op mijn giant plasma. Motorongeluk, zand, kamelen, een soort sm-scene en 227 minuten lang geen enkele vrouw aan het woord, wat een record schijnt te zijn. Wie mee wil kijken melde zich.

PS: Zowel Omar Sharif als mijn vader zien er nu heel anders uit.