vrijdag 20 december 2013

Pen for sale

Om half twee kon ik het Glazen Huis even in, om met de dj's te praten.

Maar eerst ging ik lunchen, met Jaap in het Glazen Restaurant (alles in Leeuwarden is nu van glas). Ik had haast, vanwege die afspraak, dus we deden alleen een hoofdgerecht en koffie.

Nou ja, zoals dat gaat, pas op het laatste moment snelde ik naar het Glazen Huis, waar ik vlot werd binnengeloodst door een van de medewerkers. ,,Je kunt zo naar binnen", fluisterde ze. ,,Je hebt een half uur."

Pas in het voorportaaltje voelde ik dat ik mijn pen in het restaurant had laten liggen.

Goed he? Een journalist die geen pen bij zich heeft. Daarom bietste ik er ter plekke eentje, die hierboven op de foto staat. Hij kwam erg goed van pas, maar ik schrijf liever met zwart.

Daarom bied ik hem hier aan de hoogste bieder. Ja, het is maar een gewone plastic ballpen met klikknop, maar hij komt dus uit het Glazen Huis, hij is er binnen aan het werk geweest en hij heeft dingen opgeschreven die Giel Beelen en Coen Swijnenberg hebben gezegd. Voor het goede doel, uiteraard.