woensdag 5 augustus 2009

Graffiti





De man die 'There is no spoon' op een muur in Leeuwarden spuit en op de Drachtsterbrug, twittert ook.

Wie deze graffitiman is, geen idee, maar gisteravond bij in de bioscoop meldde Jacco dat Spoon ook in de zaal zat. Beiden twitteren dus zelfs tijdens de film.

,,Wie zou hij zijn?'', zei Jacco en keek spiedend om zich heen.

Intrigerend inderdaad, maar de zaal zat vol en zo iemand is alleen te herkennen als hij met een verfspuitbus rammelt.

Ook bij het verlaten van de zaal monsterde Jacco het publiek nog eens aandachtig.

Ik blijf altijd tot het eind zitten, want ik ben een ziekelijke aftitelinglezer. Terwijl ik na afloop wat notities krabbelde, dook een andere late zaalverlater achter me op.

,,Asing Walthaus?'', vroeg hij. ,,Ik ben de lepelschrijver.''

I love it, wanneer het dagelijkse leven net een film is.



Hij staat niet op bovenstaande foto: dat is aanstormend talent Zander Lamme van het ANP, die gisteren al geruime tijd op stap was toen we na de film op het terras neerstreken. Bij ons loerde hij over het bankje als de beroemde oorlogsgraffiti Kilroy was here.