donderdag 8 maart 2007

Een man! Een man!


Bioscoop Cinema was gisteravond helemaal met vrouwen gevuld, want het was Ladies Night. Omdat er een film draaide die ik wilde zien, probeerde ik binnen te komen. De bazin van de bios gaf haar persoonlijke goedkeuring.

Ik ging op een vrije stoel zitten naast twee oudere dames van buiten de stad, die om van alles de slappe lach kregen. ,,Wij zeiden net tegen elkaar, die man vertrouwt het niks, die brengt zijn vrouw tot in de bioscoop'', legde de ene uit.

Verderop in de rij boog zich een vrouw voorover, en vroeg: ,,Mag ik u vragen, wat doet u hier?''

In de pauze - met wijn, hapjes, verloting en demonstratie van verschillende bedrijven - vroegen meer vrouwen dat, of ze keken achterdochtig mijn kant op.

,,Je moet niet de hele tijd zeggen dat je van de Leeuwarder Courant bent'', vond Rita, een oud-klasgenoot die er ook was.

Dat probeerde ik. Een mevrouw die kordaat op me afstapte om te vragen wat ik daar deed, vertelde ik dat ik wraak kwam nemen op mijn ex. Dat zou ze in het stuk na de pauze nog wel zou merken, wanneer ik een scene zou maken.

Een andere mevrouw - haar kende ik - vertelde ik, dat ik erover dacht om me om te laten bouwen. Maar eerst wilde ik eens even zien wat het resultaat kan zijn. En dat ik nu bedenkingen had, om zoveel geld uit te geven om zo te worden.