zaterdag 13 september 2003

Nawee



1. Vandaag brak ik zomaar pardoes mijn koffiekan kapot. En ik dacht aan Menno en zijn koffiepotten in Salt Lake City, terwijl ik naar TeDeCe fietste. Daar hadden ze koffiepotten van hetzelfde soort, voor iets van 13 euro. Een dure, in vergelijking met de 7 dollar-potten in de VS.

Maar het is altijd nog goedkoper dan een heel nieuw koffiezetapparaat, zeker dit, want dat is destijds gekocht met wel een miljoen Douwe-Egbertsbonnen en ook nog een bijbetaling die niet kinderachtig was.

2. Thuis luisterde ik mijn telefoonbeantwoorder af. Er had en meneer ingesproken met een sterk Amerikaans accent. Ik had belangstelling getoond voor The Church of Jesus Christ and the Latter Day Saints, herinnerde hij me, en hij wilde wel een afspraak maken om langs te komen. Maar ja, ik was er niet, dus nu moest ik hem maar bellen op zijn 06 om iets nieuws af te spreken.

Als de doortastendheid niet verder gaat dan dit, komt het er dus niet van, want ik ga ze niet bellen voor een bekeringsafspraak. Ik heb tenslotte helemaal in de Temple in Salt Lake City mijn adres in Leeuwarden ingevuld, alles voor een gratis Book of Mormon. De volgende stap is aan hun. In het ergste geval gooien ze het maar door de brievenbus.