zaterdag 28 augustus 2010

Benny Hill in Bierhuis Lampie



In Bierhuis Lampie werd het pas goed feest toen fotograaf Niels Westra de deur alweer uit was. We waren er deze week voor de aanbieding van een boekje met verhalen uit het kroegje, die eerder in de krant zijn verschenen.

Prominent aanwezig was Roel 'Roeltsje' Dijkstra, die ook op het omslag staat, een droogkomische man die volgens hemzelf vroeger met Benny Hill werd vergeleken. Roeltsje heeft een zwak voor Jantien, een van de vier schrijvers van de verhalen.

Hij trok mij aan de mouw: ,,Waar is Niels? Waar is Niels?'', vroeg hij gehaast. ,,Hiernaast heeft iemand een bh aan!''

Dat was zo. In de biljart- en rookruimte had stamgast Jerry een bh omgedaan, onder algehele hilariteit.

,,Dat wil ik ook wel doen'', bekende Roeltsje. ,,Maar dan met de bh van Jantien en dan moet ze hem hier uittrekken.''

,,Dat vraag je haar zelf maar'', zei ik tegen hem. ,,Zulke dingen durf ik tegen Jantien niet te zeggen.''



Prompt stapte hij op de tafel af waar Jantien zat te praten. Ze wees het voorstel grinnikend af.

,,Die man'', zei Roeltsje en wees naar mij, ,,die man zei: Dat durf jij nooit tegen Jantien te zeggen.''

(De bovenste foto is van Dirk Jepma)