dinsdag 5 september 2006


Pretty well

Ineens stonden Herman Buijtenhuijs - de kunstschilder uit Ierland - en zijn Britse vriendin Susanna (die ik voor het eerst ontmoette) voor de deur. Dit weekeinde opent een tentoonstelling van Hermans werk in galerie De Roos van Tudor, hier min of meer om de hoek. Dus het was wel praktisch als ze een nachtje bij mij zouden logeren. Gezellig was dat ook.

Even later kwam Ellen, die elke dinsdag mijn auto leent. Susanna vroeg of dat soms een collega van mij was. ,,Min of meer'', zei ik, want Ellen werkt voor het ANP.

Na het eten kwam Susanna op Ellen terug. ,,Is er een kans dat het iets wordt tussen jou en die leuke collega, die vanavond langs kwam?'', informeerde ze omzichtig. Vrouwen zien mannen nu eenmaal graag onder de pannen.

Toen ik vanmiddag thuis kwam, was alles heel erg schoon. Had Susanne gedaan. Een paar theedoeken die ze had gebruikt lagen op het aanrecht.

,,Zal ik ze maar in de wasmand gooien?'', vroeg ze.

,Ja, dat zou ik zelf anders ook doen'', zei ik.

,Yes, I noticed you're pretty well organised for a bachelor'', merkte ze op.