maandag 7 juli 2014

Gepavoiseerd en wel




De trein naar Harlingen Haven zat vol, maar niet propvol. Dat viel al mee, en de drukte op de kade was ook goed te doen.

Het merendeel van de bezoekers bestond uit jonge Friese gezinnen, als je afgaat op het grote aantal vaders met kinderen op de schouders, die terwijl hun vrouw zegt: ,,Se swaaie allegear mei de petten, sjochst wol?" verlangend naar die wegvarende reuzen kijken. Seemann, laß das Träumen.

Ik schreef er een column over, en besefte vandaag bij het teruglezen dat ik de kans gemist heb om eindelijk het prachtwoord gepavoiseerd te gebruiken. Want dat waren ze allemaal, al had het uitbundiger gekund.

Rechts ligt de Christian Radich, die ik graag had willen bekijken maar dan had ik eerder moeten komen. Links de Stad Amsterdam.

(De plaatjes maakte ik met de telefoon. Bij de verbouwing heb ik de lader van het fototoestel zo goed opgeborgen dat ik hem niet meer kan vinden.)