maandag 16 juni 2014

Acht dingen over een rondje



Zo. Het Rondje Ameland hebben we weer gelopen.

Paar dingen van onderweg.

1. Sjouke W. had er vooral in het begin een handje van achter groepjes mensen te lopen en dan te zeggen: ,,Jullie tempo is anders dan dat van ons."

Dan wachtte hij een tijdje en vervolgde: ,,Jullie tempo is ook niet hoger dan dat van ons." Het was de bedoeling dat ze dan opzij zouden gaan, maar deze tactiek werkte voor geen meter.

2. Toen we Peter F. passeerden stelde die vast: ,,Asing heeft een korte broek aan!"

Dat was op zo'n toon dat ik meteen zei dat ik het nooit weer zou doen.

,,Het valt niet echt op hoor", zei Peter. Ik weet nog steeds niet of dat een compliment is of een belediging.

3. Bij de eerste stop, op de pier, voelde ik al dat er blaren onder mijn voeten groeiden. Daar moet ik eens iets op bedenken, want het is elke keer raak. Op blaren kun je best doorlopen, maar prettig is het niet.

4. Liesbeth F.-S. had me van tevoren al laten weten dat als ik weer een bloedneus zou krijgen, net als vorig jaar, ze met alle liefde mijn gezicht zou wassen. Ik had geen bloedneus. Ze leek teleurgesteld.

5. Onderweg zag ik een dode haai in de branding, en hoewel ik liever zo weinig mogelijk stopte, maakte ik er een foto van.

,,Dat is een bruinvis", zei Jan-Theo IJ. later.

Hij zal wel gelijk hebben, maar een haai klinkt beter.




6. Op het terras van De Zwaan, bij de finish dus, ging iemand pardoes onderuit. Hij zat er op het muurtje. Na een minuut of wat was hij alweer op de been. Dat deed denken aan de allereerste Slachtemarathon in 2000, waar ze in Raerd bij de finish ook zomaar tegen de vlakte gingen. Hier bleef het bij die ene.

7. Op mijn T-shirt staat And yes I said yes I will Yes. Vond ik wel passend.

8. Mijn kuiten zijn enorm verbrand. Hoewel de wandeltocht een rondje was en ze dus aan alle kanten zijn belicht, zit het vooral aan de achterkant.

(Alle foto's, behalve die van die haai, zijn van Nanne Nicolai)