vrijdag 25 november 2011

Praten met Asing



Onlangs trof ik op een verjaardag iemand, die niet verbaasd was over mijn voornaam.

,,Asing?'', zei hij. ,,Met een S? Zo heet mijn vader ook.''

Zijn vader bleek weer een zoon te zijn van folklorekenner en journalist S.J. van der Molen, die als ik het goed heb een kennis is geweest van mijn opa.

,,Grappig'', zei ik. ,,Misschien ga ik binnenkort een praatje met hem maken, want ik wil wel eens een andere Asing spreken.''

De maandag erop hoorde ik dat de man vrij plotseling was overleden.

Nu het vrolijke gedeelte: Zonet kreeg ik telefoon van Jacco.

,,Niemand weet het nog, maar ik ben vandaag vader geworden'', zei hij. ,,Hij heet Elvis Piter Asing Maria.''



Ik ben meteen naar het MCL gefietst, want zo vaak maak je dat niet mee. Toch nog een Asing om mee te praten, al zei hij nu nog weinig.

(Oh ja: moeder en kind maken het goed, het was een vlotte bevalling, morgen gaan ze naar huis. De onderste foto is van Jacco.)