donderdag 17 november 2011

Nog boven de grond



De blik van oudspeler René van Rijswijk sprak boekdelen, toen ik hem dinsdag vertelde dat ik naar het Cambuurstadion was gefietst om in de lijkkist te gaan liggen die bedrukt was met het beeldmerk van Cambuur en de bijbehorende blauwe en gele kleuren.

,,Ga je erin liggen?'', herhaalde hij, alsof hij me niet goed verstaan had.



Ja dat ging ik. De kist was in een klap groot nieuws en erin liggen leek me een mooie ervaring om te delen met de lezers van de LC.



Dit schreef ik, het stond gisteren in de krant.





Toen ik er weer uit was ried ik Tamme de Jong (links op de foto) aan om het ook even te proberen. Hij had zojuist met tranen in de ogen aan Omrop Fryslân verteld hoe prachtig hij deze kist vond.

,,Nou, daar wacht ik liever nog twintig jaar mee'', zei Tamme.

(De foto's zijn gemaakt door Johanna van der Zee. Op de bovenste lig ik erin, zonder pet en rugzak)