zaterdag 30 juni 2007

Botsauto





Zat ik net in het grachtenpand van Joop en Christien de krant te lezen, reed er een botsautootje voorbij met twee mannen erin. Ik dacht eerst dat ik het niet goed zag. Het klonk of er een brommermotor in zat.

De een stapte uit met een filmcamera, en legde vast hoe de ander over de brug naar hem toe reed. Ik mocht een foto van ze maken, maar dan filmden ze mij weer terwijl ik de foto maakte.

,,Vanavond zijn we in De Zomer Draait Door'', zei de filmer. En voort reden ze weer, naar de overkant van de Amstel, om verder te filmen.



De bestuurder was inderdaad op tv, zonet, en in een flits waren Aart en ik te zien. Dit stond in de online-programmagids:
,,Remon van der Lely rijdt sinds maart met een botsauto over de openbare weg. Hij is al vier keer opgepakt door de politie, maar dat laat hem er niet van weerhouden.''