vrijdag 28 april 2006

Piercing



In de Ierse pub kwam ik Wietse tegen, die schipper is maar zelf geen boot heeft. Anders dan de meeste schippers heeft hij geen ringetje in zijn oor, maar een chroomkleurig staafje met aan beide zijden een bolletje. Een metalen wattenstaafje, maar dan korter.

,,Wat een rare oorring'', zei ik.

,,Het is eigenlijk een tepelpiercing'', zei Wietse.

Waarop ik wilde weten of hij die eerst door zijn tepel had gehad (,,ja'') en of zoiets pijn doet.

,,Ze knijpen in je tepel met een tang'', zei Wietse, ,,en die pijn voel je zo dat je het niet meer merkt als ze er een piercing doorheen prikken.''

En erna dan?

,,Het was een dag of drie ontstoken, maar daarna had ik nergens last van'', zei hij.

Ik was zo onder de indruk dat ik volkomen vergat te vragen waarom hij dat ding dan nu in zijn oor heeft. Zal zijn vriendin wel hebben gezegd.