woensdag 1 februari 2006

Brinta is relaxed






Een dagje met Drachtster rappers Beand Baas en Smarige Skep en aanhang naar Den Haag is schoolreisje-achtig gezellig.

In de trein, waar ze voor de camera nu en dan zaten te rappen, hadden ze het al over Subway, dat de broodjes daar zo lekker waren. Dus toen ze in Den Haag nog lang niet hoefden op te treden, liepen we door naar Subway.

Daar ging het gesprek over uitgaan en over eten. Ik kon het zo snel niet noteren want ik zat zelf ook aan een broodje.

Smarige Skep: ,,Wij zijn echt erger dan onze ouders vroeger waren.''
Beand Baas: ,,Welnee, hoezo dan?''
Smarige Skep: ,,Die gingen nooit tot vier uur op stap.''
Beand Baas: ,,Die deden wel andere dingen.''

De broer van Beand, toen het ging over hoe lekker Brinta is: ,,Brinta is relaxed.''

De laatste hap was nog niet doorgeslikt, of een van hen kondigde aan, ik geloof dat het de broer van Skep was: ,,Ik gean noch efkes nei de Mac. Die sit hjir fjirderop, haw ik sjoen.''

Ik vond dat raar, meteen naar McDonalds als je net hebt gegeten, maar de crew - magere knapen allemaal - vond dat helemaal niet. Bij de voordeur van Subway gingen de hoofden heen en weer. Rechts was de gele M, maar links...

,,Hee! Daar is een Burger King!'' riep iemand verheugd.

,,Der kinne we ek hinne'', stelde een ander voor.

,,Ja maar Mac heeft euroknallers'', bracht de broer van Skep in. En wie zoveel honger heeft, moet om de kleintjes denken.

Elastiekje



Op de foto staat Smarige Skep, thuis bekend als Klaas Jansma, die met een elastiekje zijn oor kan vervormen. Hij kon het nog beter met zijn neus, maar daar mocht ik geen foto van maken.