maandag 23 februari 2015

Chatten met Rik

Zaterdag was ik met Rik aan het chatten over film in het algemeen. Hieronder een deel van het gesprek, over de Oscars, waar we aan het voorspellen sloegen. En redelijk accuraat, vind ik achteraf, op animatiefilm A Single Life na, dan.

Dat presentator Neil Patrick Harris als hommage aan Birdman in zijn ondergoed op het toneel zou staan, die hadden we niet zien aankomen.

Nog oscarvoorspellingen?

Denk toch Boyhood

Als grote winnaar
Ik heb in een stukje in de bijlage van de LC van gisteren vier voorspellingen gedaan
Boyhood/Birdman beste film
Eddie Redmayne beste hoofdrol
J.K. Simmons beste bijrol
en nog een maar die ben ik alweer vergeten
Oh ja, die korte NL animatiefilm. Uit vaderlandse motieven

Iris is al een tijd fan van hun
Redmayne want Oscar houdt van acteurs die invaliden spelen, of mooie acteurs/actrices die zich lelijk maken voor een rol

Precies

En was ook een goede rol. Het werd niet kolderiek
Simmons want hij is net zoiets als Louis Gossett jr. in An Officer and a Gentleman
die kreeg ook een Oscar toen
En Selma, daar bekronen ze de song van. Denk ik nu. Want Oscar houdt ook van burgerrechten en ze moeten toch iets.