zaterdag 31 december 2011

Give me a hint of style, give me The Kray Profile



Vorig jaar maakten Michaela Leemburg en Sjoukje Terpstra mugshots in de Blokhuispoort. Dat zijn politiefoto's van verdachten, die een bordje met een nummer voor zich houden, met een achtergrond met strepen, zodat je kunt zien hoe lang ze ongeveer zijn.

Zij maakten er maar eentje, recht van voren, met een bordje 'Gelukkig Nieuwjaar' en de datum erbij. Die van mij verzond ik als nieuwjaarskaart, die tot mijn genoegen steeds nog bij sommigen thuis hangt. Bij Jantien, ondermeer.

Dit jaar was er weer kerstmarkt in de Blokhuispoort.

,,Jij gaat toch weer op de foto?'', spoorde Sjoukje aan.

,,Dan moet het wel heel anders'', zei ik. Al ben ik die hoed kwijt omdat ik erop ben gaan zitten, het lijkt anders te veel op elkaar. Dus ik ging in hun magazijn op zoek naar een artikel om het leuk te maken. Dat leverde dit plaatje op.




Hiernaast een 'making of'-plaatje, Sjoukje trok zo hard ze durfde. Zo'n ketting smaakt naar metaal en stof.

,,Gadver!'', riep Jantien uit toen ik het resultaat op het scherm liet zien. ,,Het lijkt wel sm!''

Daarom heb ik dit jaar maar een andere nieuwjaarskaart gestuurd, je moet rekening houden met de ontvangers. Wie hem wil zien moet langs cafe De Spoek lopen, daar hangt tijdelijk een selectie voor het raam, of hier kijken, waar ze allemaal staan.

Gelukkig nieuwjaar allemaal!