donderdag 8 december 2005

Boedapest




Zo heb je de kop vol Sinterklaas en Sunneklaas, met verhalen dat bij het gemeentehuis van Ballum ruiten ingeslagen zouden zijn omdat ze waren vergeten de noodverlichting uit te schakelen, en dat Teake Brouwer, veertien jaar, tot kwart voor twaalf met grote in het pak is geweest (okay Teake!), en zo voort, zo zit je in Boedapest.

Tussendoor was ik even in Drachten, waar een chirurg naar mijn elleboog keek. Ik vond zelf dat het er wel mooi uitzag. Hij kennelijk ook, want op het A4'tje waar mijn geval van keer tot keer op wordt bijgehouden, schreef hij ,,Ziet er goed uit.''

Hier in Boedapest is het volop kerst, met folkloristische marktkraampjes (ik vond die blauwe jurkjes wel leuk) en etalages met heel veel lampjes, want Boedapest is verrassend jingle bells-achtig. Het is een prachtige stad - maar in een week zo volgeladen is het net of dit allemaal niet echt is. Zometeen ga ik met de nachttrein naar Boekarest, voor nog meer verwarring.