zaterdag 23 juni 2018

The most dangerous eight seconds



Een echte Amerikaanse bull rider moet tenminste acht seconden blijven zitten op een steigerende stier (heet dat steigeren bij een stier?).

Hij mag zich met een hand vasthouden, met de andere hand mag hij zichzelf of de stier niet aanraken. Als de stier hem er al binnen acht seconden af gooit, heeft hij geen punten. Daarom noemde National Geographic het the most dangerous eight seconds in sports.

Vrijdagmiddag deden we het na, een groep collega's en ik, op een mechanische stier. Echte bull riders zullen daar op neerkijken, maar het was nog een hele prestatie, vond ik zelf. Kampioen werd collega Marscha, die er wel twintig seconden op bleef.

Wie weet was dat mij ook gelukt, als ik niet zou hebben geluisterd naar de collega die me toeriep dat ik moest doen of het het paard van Sinterklaas was. Zodat ik automatisch met mijn vrije hand als Sinterklaas begon te zwaaien.

Heel raar was dat niet, want er stond een groep kinderen naar ons te kijken die eigenlijk ook wel heel graag op die stier wilden.

Dat zwaaien werd me fataal. Maar wel pas na meer dan acht seconden.