maandag 16 november 2015

You are only coming through in waves
















Begin oktober kwam ik in de bioscoop Sven de Boer tegen, een Leeuwarder van dertien die idolaat is van Pink Floyd.

Hij ging met zijn vader naar Roger Waters The Wall, en hij spaarde voor The Discovery Box, lees hiernaast maar, ik schreef er een column over.

Die box is best aan de prijs maar hij bevat dan ook veertien Pink Floyd albums, digitaal herzien, van The Piper at the Gates of Dawn tot en met The Division Bell. Dat zijn ze net niet allemaal zag ik toen het ik zojuist nazocht, want vorig jaar kwam nummer vijftien uit, The Endless River.


Vanmiddag kreeg ik een sms van Sven, met de foto hiernaast erbij. Ik denk dat de schoenen onderin van hem zijn.

,,Ik heb de Discovery Box", meldde hij trots. Hij had hem al helemaal beluisterd.

,,Ik vond hem best prijzig", zei ik.

,,Klopt, maar ik had het er voor over."

,,Wat is de absolute nummer één hieruit?", wilde ik weten.

,,Comfortably numb van The Wall", kwam onmiddellijk het antwoord.

Hieronder dus. Aanbevolen door kenners.