woensdag 12 december 2012

What a wonderful world

Een tijd geleden schreef ik onderstaande column, aangespoord door een suf persberichtje over het aantal apparaten met een stekker eraan dat vijftigplussers in huis zou hebben.


We hadden het er in cafe De Toeter van tevoren al over gehad, het aantal apparaten in je huis. Barman Hedzer praatte ook mee. Ik vertelde dat ik genoeg spul in huis heb, maar dat ik nog wel eens een globe zou willen hebben met een snoertje eraan.

Toen we gisteren het cafe binnenkwamen, schoot Hedzer in zijn jas en verdween. Even later keerde hij terug met een groot cadeau. ,,Heeft de Sint voor je achtergelaten'', zei hij. ,,Als je goed nadenkt weet je wel wat het is.''

Ik was dat hele gesprek allang vergeten, maar er zat een mooie globe in met lichtje.

Erwin wees dadelijk Zuid-Soedan aan en stelde vast dat hij up to date is.

Cynische collega's zeiden vandaag: ,,Je geeft te veel fooi'', maar dat is volgens mij niet waar.

En wat dan nog, ik ben er erg mee in mijn sas.